Prima pagină » 5 probleme dentare comune la copii și cum să le previi

5 probleme dentare comune la copii și cum să le previi

Copiii sunt predispuși la diverse probleme dentare pe măsură ce dinții și gingiile lor încep să se dezvolte. Prin urmare, este important să te asiguri că cei mici au o igienă orală riguroasă. Astfel, vei putea să previi problemele dentare pe termen lung.

Pentru a înțelege mai bine care sunt cele mai comune probleme dentare este important să alegi un stomatolog bun pentru copii. Cu ajutorul acestuia, vei putea dezvolta un plan de prevenție adaptat nevoilor copilului tău și îl vei ajuta să aibă o dantură sănătoasă.

Probleme dentare comune la copii

Problemele dentare netratate la copii pot duce la apariția unor afecțiuni dentare grave în viața adultă. Cariile, gingivita sau bruxismul sunt câteva dintre cele mai comune probleme dentare pe care copiii le pot dezvolta. Din fericire, acestea pot fi prevenite cu ajutorul medicului stomatolog.

1.   Cariile dentare

Cariile dentare reprezintă una dintre cele mai frecvente probleme la copii. Acestea apar atunci când placa bacteriană se acumulează pe suprafața dinților și produce acizi care erodează stratul de smalț. Copiii sunt predispuși la apariția cariilor atunci când consumă multe dulciuri.

Poți preveni cariile dentare la copii prin folosirea unei paste de dinți cu fluor, de cel puțin 2 ori pe zi. De asemenea, este important să limitezi consumul de dulciuri și sucuri. În plus, vizitele regulate la stomatolog ajută la îndepărtarea plăcii bacteriene și la tratarea cariilor incipiente la copii.

2.   Gingivita

Gingivita este o boală inflamatorie a gingiilor cauzată de placă. Acesta este rezultatul unei curățări necorespunzătoare. Simptomele comune includ inflamarea și înroșirea gingiilor, inclusiv sângerări gingivale.

Poți preveni gingivita prin îndrumarea copiilor spre o rutină de curățare profundă a dinților și gingiilor. De asemenea, folosirea aței dentare și a pastei de dinți cu fluor, îl vor ajuta pe cel mic să curețe în mod riguros cavitatea bucală.

3.   Dinții nealiniați sau problemele de mușcătură

Această problemă apare de obicei din cauza suptului degetului sau folosirii prelungite a suzetei. În plus, copilul poate dezvolta fren lingual, ca o complicație a acestor obiceiuri. Consecințele pot fi grave și includ dificultăți de vorbire și un impact negativ asupra funcției orale.

Această problemă poate fi prevenită prin renunțarea la utilizarea suzetei după vârsta de 3 ani. De asemenea, pentru a opri suptul degetului, copilul are nevoie de încurajări și de sprijin din partea părinților, pentru a se simți confortabil. Dacă suspectezi dezvoltarea frenului lingual, este important să discuți cu stomatologul și pediatrul.

4.   Bruxismul

Bruxismul este cunoscut drept scrâșnitul dinților și are loc de obicei în timpul somnului. Acest obicei poate conduce la dureri de cap, dureri de maxilar sau deteriorarea dinților.

Pentru a preveni apariția acestei probleme este important să fii atent atunci când copilul îți spune că are dureri de maxilar. De asemenea, asigură-te că cel mic are o rutină de somn relaxantă, care ajută la reducerea stresului și a anxietății. Consultă un medic stomatolog pentru copii dacă observi primele semne de bruxism.

5.   Traumatismele dentare

Traumatismele dentare pot apărea foarte ușor, mai ales la copiii foarte energici. Aceștia își pot ciobi dinții sau suferi probleme dentare mai serioase în urma unei căzături.

Prevenția acestei probleme începe prin purtarea echipamentelor de protecție atunci când copilul face un sport. De asemenea, este important să îi explici copilului tău care pot fi consecințele căzăturilor. În cazul unui traumatism dentar, este important să te adresezi imediat medicului stomatolog.

Problemele dentare la copii pot deveni foarte serioase atunci când nu sunt tratate corespunzător. Prin înțelegerea lor și identificarea metodelor de prevenție îl vei putea proteja pe copilul tău de apariția unor complicații în viitor. De asemenea, menținerea unei igiene orale corespunzătoare și vizitele regulate la stomatolog îl vor ține departe de cele mai comune probleme dentare.